شرکت آروند بنا ( سقف وافل در اصفهان)

فروش سقف وافل در اصقهان - اجاره سقف وافل - طراحی سقف وافل

شرکت آروند بنا ( سقف وافل در اصفهان)

فروش سقف وافل در اصقهان - اجاره سقف وافل - طراحی سقف وافل

مجموعه فنی آبا،پس از بررسی های دقیق و با پشتیبانی گروهی از مهندسان نخبه کشور،اقدام به طراحی قالب در اندازه های متفاوت کرده است،طرح اصلی در گوشه های قالب با ایجاد گل چهارپر علاوه بر تقویت نقاط بحرانی تنش،نمای اکسپوز جذابی را ایجاد خواهد کرد.

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

اصولا هر گونه سیستم سازه ای اگر به درستی طراحی و اجرا گردد مزایای مناسبی را خواهد داشت، تفکر مهندسی ایجاب می کند برای پیدا کردن یک راهکار مناسب در جهت بهبود عملکرد فنی و اقتصادی پروژه راهکارهای مختلفی را بررسی نمود. نداشتن علم مناسب در طراحی، ضعف اجرا و عدم توجه به مسائل فنی در هنگام اجرای پروژه می تواند خسارات جبران ناپذیری را وارد نماید. جملات کلیشه ای که اغلب بعضی از مهندسان تحت عنوان سبک سازی ساختمان ها عنوان می کنند مبنی بر کم کردن آرماتور به میزان n کیلوگرم، ایجاد دهانه تا 20 متر بدون تیر آویزدار، کاهش هزینه ساخت تا میزان 50% و ... بیشتر نشان از عدم آشنایی و تسلط بر سیستم های مختلف می باشد. 
سیستم وافل یک و دوطرفه نیز اگر به صورت مناسب طراحی و اجرا گردند، پتانسیل فنی و اقتصادی بالایی را خواهند داشت، هرچند طرح غیر معقول اینگونه سیستم ها بدون توجه به ضوابط آیین نامه و استاندارد موجب خرابی های گسترده ای خواهد شد.

وافل دو طرفه وافل یک طرفه

قالب وافل دو طرفه و قالب وافل یک طرفه

ایجاد رفتار یکپارچه سقف وافل برای انتقال بار

در سقف وافل با توجه به اینکه کل مراحل بتن ریزی به صورت یکنواخت انجام می گیرد، سیستم در مقایسه با سقف های سنتی تیرچه بلوک پیش ساخته ،پیکربندی یکپارچه ای را خواهد داشت.

کاهش وزن مرده سقف و میزان بتن ریزی

همانطور که از روابط کلاسیک بتن آرمه می دانیم، مقاومت کششی بتن بسیار ناچیز است، در سیستم وافل سعی شده است که به صورت منطقی و هوشمندانه بتن نواحی کششی حذف گردد و در نتیجه میزان بتن مصرفی و وزن مرده سقف کاهش می یابد.

عدم کاهش سختی زیاد نسبت به دال توپر

همانطور که اشاره شد وزن سقف وافل نسبت به دال توپر کاهش چشمگیری دارد، جالب است بدانید که سختی سقف وافل در مقایسه با دال بتن آرمه، کاهش محسوسی ندارد و به همین علت است که می توان در دهانه های بلند از این سیستم استفاده نمود.

قابلیت استفاده مکرر از قالب های وافل

توجه به چرخه زیست محیطی، هموراه یکی از دغدغه های اصلی جوامع می باشد. در سیستم وافل، قالب ها به نحوی طراحی شده اند که قابلیت استفاده مکرر را دارند. این امر سبب شده است که علاوه بر کاهش هزینه های ساخت توجه مناسبی به محیط زیست و چرخه طبیعت شود.

تسریع در پیشرفت پروژه

استفاده از سیستم وافل با توجه به نوع اجرای آن که بدون نیاز به ابزار خاص و نیروی کار ماهر می باشد، سبب می شود سرعت اجرای پروژه به طور قابل توجهی افزایش یابد، در یک تحقیق میدانی صورت گرفته توسط تیم فنی مجموعه آبا دو پروژه مشابه با تعداد طبقات 8 سقف یکی با سیستم دال بتن آرمه و دیگری با سیستم وافل مورد بررسی قرار گرفت، در نتیجه مشخص شد که برای اجرای اسکلت با سیستم دال به 37 روز زمان بیشتر نیاز است.

کاهش ابزار اجرای سقف

قالب های وافل اگر به صورت مدولار اجرا شوند تنها نیاز به یک سری تکیه گاه اولیه برای قالب هستند و نیازی به کفراژ کل سطح نمی باشد. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که می توان با کاهش ابزار چندین پروژه را به صورت همزمان انجام داد.

مزایای   آبا

روش اجرای مدولار سقف وافل (عدم نیاز به کفراژ سطح)

کاهش هزینه های ساخت اسکلت

به طور کلی نمی توان یک عدد واحد را برای کاهش هزینه ها در پروژه های ساختمانی که از سقف وافل استفاده می کنند عنوان کرد، ساختگاه پروژه، کاربری، تعداد طبقات و عوامل متعدد دیگری در هزینه نهایی اسکلت پروژه تاثیر گذار هستند، اما در بسیاری از پروژه های طراحی و اجرا شده توسط شرکت آبا هزینه های نهایی ساخت در قیاس با طرح های قبلی (تیرچه بلوک، تیر دال، دال مجوف، دال پیش تنیده، عرشه فولادی و...) هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این کاهش هزینه ها به دلایل ارائه شده در زیر منطقی می باشد.

  1. کاهش وزن مرده سقف
  2. افزایش سرعت اجرا
  3. استفاده مکرر از قالب وافل
  4. کاهش آرماتور و بتن مصرفی در پروژه

 

منبع: http://abaaeng.com/

  • ۹۸/۱۲/۰۶
  • محمد رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی